نخستین کمیته پیگیری و پیاده سازی تولید نان کامل - شهر ایده آل

شهر ایده ال

تبلیغ

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

به منظور تبیین روند تولید آرد کامل و تولید نان سالم، کمیته پیگیری و پیاده‌سازی تولید نان کامل تشکیل شد

به گزارش شهر ایده آل ، این کمیته با حضور معاونین غذا ودارو و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان، رئیس دبیرخانه شورای سلامت و امنیت غذایی، نمایندگان جهاد کشاورزی، غذا و دارو، اتحادیه نانوایان، اداره غله استان، مدیران شرکت های تولید آرد، تعدادی از نانوایان و سایر دستگاه‌های ذیربط تشکیل شد.


رئیس دبیرخانه شورای سلامت و امنیت غذایی استان گفت: پیرو مصوبه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی مقرر شد در راستای ارتقاء سطح کیفی نان و سلامت جامعه، تولید و عرضه نان کامل در سراسر کشور اجرایی شود. لذا هر استان ملزم به معرفی یک تا ۳ کارخانه به صورت داوطلب جهت تولید آرد کامل با رعایت استانداردهای لازم می باشد.

مهندس آذر بنگلی افزود: هدف از تشکیل این کمیته، نظارت بر فرآیند تولید و عرضه نان کامل، تدوین استانداردهای لازم برای تولید این نوع نان، و فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی به مردم در خصوص فواید مصرف نان کامل است.

بنگلی عنوان کرد: نان کامل، نوعی نان است که از آرد کامل گندم تهیه می‌شود و سبوس و جوانه گندم را نیز در خود دارد. این نوع نان، فیبر، ویتامین و مواد معدنی بیشتری نسبت به نان سفید دارد و مصرف آن فواید زیادی برای سلامتی بدن دارد.

وی بیان کرد: از جمله فواید مصرف نان کامل می‌توان به کمک به هضم غذا و جلوگیری از یبوست، کنترل قند خون، کاهش کلسترول، تقویت سیستم ایمنی بدن، پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی و ایجاد حس سیری بیشتر و کمک به کاهش وزن اشاره کرد.

مهندس بنگلی اظهار کرد: تشکیل کمیته پیگیری و پیاده‌سازی تولید نان کامل، گامی مهم در جهت ترویج مصرف این نوع نان و ارتقای سلامت جامعه است. با فعالیت‌های این کمیته، امید است که شاهد افزایش تولید و عرضه نان کامل در استان باشیم و مردم نیز از فواید مصرف آن بهره‌مند شوند.

آیا شما این مطلب رو دوست دارید؟

مهمانان

اطلاعات مراجعه کننده

افراد آنلاین

Online Countries

xx